منوی اصلی
صفحه نخست alh luvtd ;kdn تبیان
درباره وبلاگ
با سلام خدمت شما فقط مطالبی که در قسمت 1- "مطالب،نواها ونماهای تولیدی وبلاگ" 2- :"مطالب و مقالات تولیدی نویسنده" 3- و قسمت : " نرم افزارهای تولیدی نویسنده وبلاگ" میباشد مربوط به نویسنده(بنده) وبلاگ است تمام این مطالب به تلاش خود نویسنده به دست آمده و از هیچ وبلاگی کپی گرفته نشده حتی سعی کرده ام که کالاهایی که دوستان دیگر معرفی کرده اند،معرفی نکنم تا کالاهای جدید را معرفی کنم اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم تشکر
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 469377
تعداد نوشته ها : 42
تعداد نظرات : 5
این سایت را حمایت می کنم
Online User
Rss
لوگوی ما



لوگو دوستان

حمايت از كار و سرمايه ايراني امنيت اقتصادي توليد داخل را فراهم مي‌كند و حيله جديد دشمنان نظام را كه همانا جنگ اقتصادي است نقش بر آب مي‌كند مشروط بر اينكه برخي مسئولان به جاي حواشي به اصل كار بپردازند.


شايد در ابتداي دهه پيشرفت و عدالت دلايل نامگذاري اين دهه براي برخي از مردم و مسئولان كاملا مشخص نبود ليكن پس از گذشت چهار سال از اين دهه دورنگاه زنجيره ده ساله اقتصادي كشور براي همه روشن و آشكار شده است.

در ابتداي دهه مقاصد شوم استكبار و تشديد تحريم‌ها عليه ايران اسلامي كاملا هويدا نشده بود. ليكن تدابير حكيمانه مقام معظم رهبري با آينده‌پژوهشي اين مهم را دريافته و با نامگذاري با معناي دهه، آماده‌سازي افكار عمومي و ايجاد زمينه لازم در بين مسئولان براي مقابله با تحركات استكبار سبب شد تا در ابتداي چهارمين سال از دهه پيشرفت و عدالت با گذر از مشكلات ناشي از تحريم‌ها، مرحله اول طرح عظيم هدفمند‌كردن يارانه‌ها با دستاوردها و نتايج قابل قبولي سپري شود به طوري‌كه مقام معظم رهبري در فرمايشات خود در نخستين روز سال جديد نقاط قوت عملكرد ملت را در سال 90 به مراتب بيشتر از نقاط ضعف آن بر شمردند كه همراهي مردم با مسئولان از آن جمله بود.

هر چند در سال جهاد اقتصادي آنگونه كه بايد از فرصتها استفاده نشد اما علي‌رغم آن دشمنان خارجي و برخي از عناصر داخلي از توفيقات به دست آمده خوشايند نبودند و در انتظار بهره‌برداري از نقاط ضعف بودند به طوري كه برخي از افراد شايعاتي چون بروز قحطي را سردادند اما رهبر معظم انقلاب با درايت خود به اين موضوع نيز اشاره و در بيانات خود فرمودند كه دشمنان در سال گذشته تمام توان خود را به كار گرفتند تا حركت ملت و نظام اسلامي را مختل كرده و يا دستاوردهاي آن را ضعيف و مخدوش جلوه دهند، اين حركت‌ها مي‌توانست ضمن تضعيف امنيت رواني مردم با مطرح كردن عدم توانايي دولت در تأمين نيازها، يأس و نااميدي را گسترش دهد اما مطرح كردن سال 91 به نام "سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني" بعنوان يكي از زنجيره‌هاي پس از جهاد اقتصادي اين ترفندها را نقش بر آب كرد.


بنابر اين با تكيه بر الطاف الهي بر همه اقشار جامعه و به خصوص مسئولان عمل به رهنمودهاي رهبر فرزانه انقلاب الزامي است و اين رهنمودها خواهد توانست با حمايت از كار و سرمايه ايراني در كنار رونق بخشيدن به توليدات ملي، ثبات و امنيت اقتصادي توليد را بيش از پيش فراهم و حيله جديد دشمنان و بدخواهان ملت و نظام اسلامي را كه همانا جنگ اقتصادي است نقش بر آب كند مشروط بر اينكه برخي از مسئولان به جاي پرداختن به حواشي و درخواست ابزارهاي مختلف براي تحقق سال حمايت از توليد ملي، عمل و اجرا را سرلوحه كار خود قرارداده و آموزه‌هاي ديني را در نظر گرفته و با استفاده از مديريت‌هاي اسلامي تدابير حكيمانه رهبر انقلاب را جامعه عمل بپوشانند.

*تحقق آرمان‌هاي حمايت از توليد ملي

براي تحقق اهداف و آرمان‌هاي حمايت از توليد ملي، كار و سرمايه ايراني در سال 1391 سه اصل مهم بايد مدنظر قرار گيرد تا نتايج اين بركات براي توليد و توليد‌كننده قابل دسترس ‌باشد.

1ـ اعتقاد بخش دولتي كه بايد برنامه‌ريزي و نظارت بر ايجاد زير ساخت و زيربناهاي لازم را براي توليد فراهم كنند، در صورت تدوين برنامه‌‌هاي مورد نياز توسط هر يك از دستگاه‌هاي اجرايي و تلفيق آنها از سوي دستگاه متولي مي‌توان به تحقق اهداف سال كمك كرد.

2ـ توليد با كيفيت، در صورت تدوين برنامه‌ها و ايجاد زير ساخت‌هاي مورد نياز كه زمينه توليد با كيفيت را فراهم مي‌آورد، توليد‌كنندگان نيز در ارتقاء كيفيت محصولات خود اهتمام داشته باشند. بنابر اين مصرف كننده نيز با توجه به كيفيت بالاي توليدات داخلي رغبت بيشتري به خريد و استفاده از كالاهاي توليد داخل خواهد داشت.

3ـ عزم ملي، يعني همگان بايد باور كنيم كه در شرايط كنوني حمايت از توليد داخل به استقلال و خودكفايي كشور و جلوگيري از وابستگي به بيگانان كمك مي‌كند. براي ايجاد عزم ملي براي مصرف كالاهاي داخلي بايد تشويق را مدنظر قرار داد و از هر گونه اعمال فشار و يا وضع مقرراتي كه باعث عكس‌‌‌‌العمل مصرف كننده شود پرهيز نمود.

بخش كشاورزي در صورت وجود زنجيره توليد با برنامه‌ريزي‌‌هاي خود مي‌تواند در راستاي منويات مقام معظم رهبري نسبت به توليد و تأمين نيازهاي مردم نقش اساسي داشته و در سال 91 دستاوردهاي مناسبي داشته باشد.

يادداشت از: محمدرضا شافعي‌نيا مدير عامل موسسه جهاد استقلال

منبع:خبرگزاري فارس

rcirib.ir


يکشنبه بیست و دوم 5 1391 10:50
X