منوی اصلی
صفحه نخست alh luvtd ;kdn تبیان
درباره وبلاگ
با سلام خدمت شما فقط مطالبی که در قسمت 1- "مطالب،نواها ونماهای تولیدی وبلاگ" 2- :"مطالب و مقالات تولیدی نویسنده" 3- و قسمت : " نرم افزارهای تولیدی نویسنده وبلاگ" میباشد مربوط به نویسنده(بنده) وبلاگ است تمام این مطالب به تلاش خود نویسنده به دست آمده و از هیچ وبلاگی کپی گرفته نشده حتی سعی کرده ام که کالاهایی که دوستان دیگر معرفی کرده اند،معرفی نکنم تا کالاهای جدید را معرفی کنم اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم تشکر
صفحه ها
دسته
لينك دوستان
1- توليد ملي ، سرمايه ايراني
2- سازمان زنان انقلاب(منطقه 6)
3- حمايت ازتوليدملي
4- حمايت از توليد ملي(فرمان رهبرم)
5- ذائقه ايراني ، كالاي ايراني
6- توليد ملي
7- ما ميتوانيم
8- ما ميتوانيم (made in iran)
9- حمايت از توليد ملي
10- ساخت ايران
11- توليدات با كيفيت
10- ايران وطن من
11- توليد ملي حمايت از كار وسرمايه ايراني
12- توليد ايراني افتخار جهاني
13- تك راه(بانك محصولات ايراني)
14-ساخت ايران
15-توريسم ايران
16-ايراني باكيفيت
17-توليد ملت
18-توليد ملي ايران
20-حمايت از توليدات با كيفيت
21-حمايت اقتصادي+توليد ملي
22-حمايت از توليد ملي،كار و سرمايه ايراني
23-توليد ايراني بخريم
24-توليد ملي
25-ايران وطن من
26-ايران سازان
27-راههاي حمايت از توليد ملي
28-توليدات ملي
29-به رنگ ملي
30-ساخت ايران
31-حمايت از اقتصاد ،كار وتوليد ملي
32-كالاي ايراني بخريم
33-توليد با كيفيت ملي
34-روايت 91
35-آسيب شناسي توليدات ملي
36-توليد ملي اقتدار ملي
37-توليد ملي حمايت از كار و سرمايه ايراني
38-توليد ايراني-افتخار جهاني
39-سرآمد
40-باور ملي،حمايت از كار و سرمايه ايراني
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 377331
تعداد نوشته ها : 604
تعداد نظرات : 58
این سایت را حمایت می کنم
Online User
Rss
لوگوی ما



لوگو دوستان

هر نظام اقتصادى كه يكى از وظايف مهم خود را ايجاد زمينه كار، اشتغال و افزايش توليد بداند، به‏طور طبيعى نخست شرايط مناسب بينشى، رفتارى، ارزشى و فرهنگى كار، اشتغال و توليد را فراهم مى‏كند. آن‏گاه مكانيزم‏هاى اقتصادى را هماهنگ و سازگار با عناصر فرهنگى به‏كار مى‏گيرد. بى‏شك كاستى باور و بينش در مورد كار مثبت و ضعف ارزشى تلاش و پشتكار در سطح جامعه، رفتارهاى متناسب با شكوفايى توليد و اشتغال را به‏شدت تحت‏تأثير قرار مى‏دهد و درنهايت مكانيزم عرضه و تقاضاى كار را بى‏كشش مى‏سازد. در چنين وضعيتى نه متغير دستمزد در جانب عرضه كارساز است و نه متغير سود و درآمد در جانب تقاضا مى‏تواند نقش چشمگيرى داشته باشد.

از اين رو ابتدا، جايگاه نيروى انسانى عامل كار را از جهت بينشى و فلسفى در تدبير جهان، و آن‏گاه بعد جامعه‏شناختى اين عامل و در نهايت اصول و شرايط اقتصادى كار، اشتغال و توليد را از ديدگاه امام على ـ عليه‏السلام ـ برمى‏رسيم.

فهرست اين كتاب:

فهرست :

- مقدمه
- جايگاه فلسفى نيروى انسانى در رابطه با طبيعت
- ساحت جامعه‏شناختى كار، اشتغال و توليد
- هنجار
- ارزش
- فرهنگ
- هنجارآفرينى
- سنت رفتارى امام على عليه السلام
- سنت گفتارى امام على عليه السلام
- هنجار بودن كار و ناهنجار بودن تنبلى:
- بهره‏ورى كار
- تقواى اجتماعى كار
- رويكرد اقتصادى به كار، اشتغال و توليد
- اصول زيرساختى و راهبردى
- عدالت
- تعليم و تربيت (استصلاح مردم)
- شكوفايى بخش‏هاى مهم اقتصادى
- اصل درآمد مردم به منزله درآمد خزانه دولت
- كتابنامه
- پى‏نوشتها

منبع: امام علي نت

 

گفتار اول: جايگاه فلسفى نيروى انسانى در رابطه با طبيعت


در تدبير تكوينى و اداره واقعى جهان ماده، انسان جايگاه فعال و اثرگذار خود را دارد . به طبيعت اين‏گونه نبايد نگاه كرد كه نسبت به‏نيازهاى انسان بيگانه است؛ همچنان‏كه نبايد انسان را به‏گونه‏اى نگريست كه گويى طبيعت در مقابل او مانند دژى تسخيرناپذير و مقاوم خلق شده است. هم طبيعت آن‏چنان خلق وتدبير شده است كه منافع ونيازهاى انسان را در دل خود جاى داده و هم انسان آن‏گونه است كه مى‏تواند برطبيعت سلطه متناسب خود را پيدا كند. امام على ـ عليه‏السلام ـ در فراز زير به همين قدرت انسان بر استخدام و تسخير طبيعت اشاره مى‏فرمايد: بدانيد زمينى كه شما را بر پشت خود مى‏برد، و آسمانى كه بر شما سايه مى‏گسترد، پروردگار شما را فرمان بردارند و بركت آن دو بر شما نه از راه دلسوزى است و نه به‏خاطر جستن نزديكى و نه به اميد خيرى است كه از شما دارند، بلكه به سود شما مأمور شدند و گردن نهادند، و براى مصلحت شما برپاشان داشتند، و ايستادند. (1)

انسان بدين‏گونه آفريده نشده است كه بر قسمتى از طبيعت تسلط پيدا كند و قسمتى ديگر از قلمرو بهره‏بردارى‏هاى او خارج بماند. و اهل زمين را از نهانگاه زمين برآورد و آنان‏را با همه وسائل زندگى در روى زمين قرار داد. سپس خداوند سبحان سطوح بى‏آب و علف زمين را كه آب‏هاى چشمه‏سارها به بلندى‏هاى آن سطوح نمى‏رسيد و جويبارهاى رودخانه‏ها وسيله‏اى براى رسيدن به آن سطوح پيدا نمى‏كردند، رها نفرمود و ابر نمودار براى آن سطوح مرتفع كه مرده‏هاى آنها را احيا كند و گياهش را بروياند، خلق كرد. (2)

اين تسخير بدان جهت انجام مى‏پذيرد كه انسان برخى از نيازهاى اساسى را مى‏بايد از دل اين طبيعت استخراج كند. در تدبير جهان، اين رمز و راز مورد توجه مدبر آن بوده است كه آن‏را عقيم و نازا نسبت به برخى از خواسته‏هاى طبيعى انسان وانگذارد. انسان روى زمين نيازمند آب و غذا است و طبيعت مادى نيز اين آب و غذاى مورد نياز را در نهان خود نهفته دارد. خداوند سبحان با اين [خلقت عظيم‏] توشه [مادى و معنوى‏] براى مردم و روزى براى جانوران عنايت فرمود ... او حضرت آدم را پس از توبه بر زمين فرود آورد تا با نسل خود زمين را آباد نمايد. (3)

در اين نظام هستى زمين را با همه استعدادهاى بى‏شمارش مهد و گاهواره انسان و با همه گستردگى‏اش فراش و زيرپاى او قرار داد. پس آن‏را براى آفريدگان خويش همچون گاهواره كرد، و چون بستر برايشان بگسترد. (4)



توجه به جايگاه فلسفى و بينشى انسان در رابطه با طبيعت، از آن رو در خور امعان نظر است كه اولا انسان در چرخه توليد عاملى اساسى است، و حتى در به‏دست آوردن تكنولوژى و به‏كارگيرى فن توليد مى‏بايد برنيروى انسانى به‏عنوان عامل سرنوشت‏ساز، توجه درخور جايگاه فلسفى و واقعى او شود؛ ثانيا اين طبيعت هرچند مقهور انسان و بهره‏رسان مى‏شود، همه داده‏هاى خود را بدون زحمت و رنج علمى حساب شده در اختيار انسان مى‏گذارد و انسان نيز بدون تلاش و آگاهى از راز و رمز گسترده و پيچيده طبيعت نمى‏تواند آن‏را مهد پيشرفت خود قرار دهد؛ ثالثا در وابستگى عينى طبقات جامعه به يكديگر و تأثيرگذارى هر طبقه بر سرنوشت ديگر طبقات، موقعيت ممتاز سه‏طبقه توليدكننده كالا و خدمت (صاحبان صنعت، كشاورزان و بازرگانان) آن‏گونه كه در كلام امام على ـ عليه‏السلام ـ انعكاس يافته، تبيين شود. (5)

منبع: امام علي نت مقاله،(كار تلاش وتوليد از ديدگاه امام علي)

جمعه سیزدهم 5 1391 21:47

 
تحقق چشم‌انداز امسال در گرو نگاه چند بعدي به آن است

آيا «توليد ملي» صرفاً يك مقوله‌ي اقتصادي است؟

 

اگر نگاهي به بيانات رهبر انقلاب در ابتداي چند سال اخير بياندازيم، متوجه مي‌شويم كه اهداف ترسيم شده توسط ايشان در اين سال‌ها، رنگ و بوي اقتصادي داشته و استراتژي ساليانه‌ي نظام كه مبتني بر نيازهاي اصلي كشور شكل مي‌گيرد، جهت‌گيري‌هاي اقتصادي فراواني دارد. اين قضيه در خصوص امسال هم صادق بوده و در نامگذاري امسال شاهد اين هستيم كه مقام معظم رهبري، با عيني‌تر و عملياتي‌تر كردن اهداف ترسيم شده، گويي دنبال آن هستند تا تحقق اين شعارها، ملموس‌تر از شعارهاي سال‌هاي پيشين باشد.

 

اما نكته‌اي در خصوص اهداف  ترسيم شده‌ي ساليانه‌ وجود دارد و آن اينكه درصد تحقق آنها توسط سازمان‌ها و متوليان مربوطه در اين سال‌ها، به اندازه‌اي نبوده كه حق مطلب ادا شده باشد. به طور مثال، تذكراتي كه رهبر انقلاب در سال گذشته من‌باب محدود كردن عمل به اين اهداف به برپايي چند همايش و نصب چند پرده داشتند، خود مويد اين نكته است. حتي به نظر مي‌رسد، كيفيت نامگذاري امسال نيز واكنشي‌ست به برخوردهايي كه با اهداف ترسيمي سال‌هاي گذشته وجود داشته است. برخوردهايي كه مبتني بر كلي قلمداد كردن نامگذاري‌هاي ساليانه بوده و تا عملياتي كردن آنها، زمان و فرصت انجام كار، از بين مي‌رفت.

اما چرا در اين سال‌ها، شاهد چنين اتفاقي بوده‌ايم؟ چرا با اينكه شعارهاي ساليانه، نشان‌گر استراتژي‌هاي كوتاه مدت نظام هستند، ولي به آنها توجه لازم نمي‌شود و در عرصه‌ي عمل، آن اتفاقي كه بايد، نمي‌افتد؟ آنچه واضح است اين است كه براي بررسي اين مسئله، بايد دلايل متنوعي را مورد توجه قرار داد و نمي‌توان با اكتفا به يك دليل، تكليف آنرا معلوم كرد. اما اگر بخواهيم در حد اين نوشتار، به يكي از علل وقوع چنين پديده‌اي اشاره كنيم بايد بگوييم كه نگاه تك بُعدي متوليان و مسئولان ذي‌ربط به هدف‌گذاري‌هاي انجام گرفته، از جمله آفت‌هاي موجود در اين مقوله است.

 

به عبارت‌ ديگر، وقتي رهبر انقلاب سال 86 را به عنوان سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي معرفي كردند، آنچه شاهد بوديم اين بود كه افراد و نهادهاي وابسته به اين مقوله، با نگاه سطحي به آن و تصور اينكه اين هدف، صرفاً در حوزه‌ي مسائل سياسي-امنيتي است، به پيگيري اين چشم‌انداز در قالب فعاليت‌هاي سياسي-امنيتي پرداخته و از ساير ابعاد آن از جمله بُعد فرهنگي و اقتصادي آن غافل بودند.

 

و يا اگر به سال پيش برگرديم و اندك تلاش‌هاي مسئولين را در خصوص جهاد اقتصادي مورد بررسي قرار دهيم مي‌بينيم كه فعاليت‌هاي انجام شده در اين خصوص، به زيربناهاي فرهنگي و سياسي تحقق جهاد اقتصادي توجه نداشتند و با دست‌كم گرفتن ساير مسائل، در اجراي اين چشم‌انداز سالانه، آنگونه كه شايسته بود موفق بيرون نيامدند.


اين نكته، يعني عدم نگاه تك بُعدي به هدف‌گذاري‌هاي ساليانه توسط رهبر انقلاب، يكي از اصلي‌ترين مشكلات موجود در اين عرصه بوده و خطري‌ست كه مي‌تواند "توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه‌ي ايراني" را نيز در بر بگريد. يعني اگر به شعار امسال هم صرفاً اقتصادي نگاه كرده و براي تحققش به راهكارهاي اقتصادي بسنده كنيم، اين اتفاق مبارك انجام نمي‌شود و ما باز سر خط مي‌مانيم.

علت اينكه بخش اقتصادي بدون همپوشاني ساير بخش‌ها، توانايي تحقق چنين مقوله‌ي مهمي را ندارد آن است كه وقتي به اين چشم‌انداز، صرفاٌ اقتصادي نگاه كنيم آنرا همچون معامله‌ يا سرمايه‌گذاري اقتصادي تصور كرده‌ايم كه اگر باب ميل ما انجام نشد، در بدترين شرايط، يك معامله‌ي جوش نخورده يا سرمايه‌گذاري ناموفق روي دست ما مانده و چيز ديگري را از دست نداده‌ايم. ولي اين در حالي‌ست كه اين استراتژي بسيار حياتي، ابعاد ديگري دارد كه در صورت وجود نگاه فوق به آنها، مهجور مي‌مانند.


اين قضيه وقتي بيشتر آشكار مي‌شود كه توجه داشته باشيم، زيربناي اهداف اقتصادي اين چند ساله اخير كه توسط رهبر انقلاب تبيين شده‌اند، يكسري مسائل و موضوعات سياسي و تمدني‌ست. تنها كافي‌ست به توضيحات ايشان در مورد علل و پيامدهاي نامگذاري‌ها داشته‌اند رجوع كنيد و اين امر بيّن، براي‌تان هويدا شود. روح غالب بر اين بيانات آن است كه پيشرفت‌هاي اقتصادي و علمي ما باعث خواهد شد تا ايران اسلامي، به قدرت اول منطقه و جهان تبديل شود و از آن به بعد، سهم بيشتري در تصميم‌گيري‌هاي بين‌المللي داشته و در ضمن، به اعتلاي ارزش‌هاي اسلامي و ترويج آنها در جهان كمك شاياني خواهد شد.

به عنوان مثال، رهبر انقلاب در ديدار هيئت دولت كه مورخه‌ي 6/6/90 انجام شد، در خصوص اهميت "جهاد اقتصادي" فرمودند:

«يك نكته‌ى ديگر، همين مسئله‌ى جهاد اقتصادى است كه مكرر مطرح شده، امروز هم دوستان مطرح كرديد. مبانى و استدلالهاى اعلام «سال جهاد اقتصادى» براى شماها كه دولتى هستيد، معلوم است. يعنى ما جهاد اقتصادى را يك ضرورت براى كشور ميدانيم، نه صرفاً يك اولويت؛ يك نياز قطعى است. اولاً اقتصاد، پيشرفت اقتصادى، رونق اقتصادى ارتباط مستقيم دارد با معيشت مردم. معيشت مردم جزو اولين اهداف همه‌ى دولتهاست در همه جاى دنيا و در همه‌ى دوران تاريخ؛ البته دولتهاى علاقه‌مند به مردم؛ آن دولتهاى مستأثر و زورگو و جبار، مورد نظرمان نيستند. هر دولتى كه بخواهد به مردمِ خودش خدمت كند، اولين مسئله‌اش، مسئله‌ى معيشت مردم است، كه بتواند مردم را اداره كند. خب، اين به اقتصاد وابسته است. يك اقتصاد خوب، سالم، وافر و پيشرو ميتواند وضع زندگى مردم را خوب كند. خب، اين يك دليل است مبنى بر اينكه لازم است ما در كار اقتصاد مجاهدت كنيم.

يك مسئله‌ى ديگر، مسئله‌ى رسيدن به چشم‌انداز است. اين چشم‌انداز هدفگذارى شده است، يك سند بالادستى است؛ بايد ما اين را حتماً رعايت كنيم. بدون جهاد اقتصادى، به چشم‌انداز نخواهيم رسيد. در چشم‌انداز، قدرت اول اقتصادى منطقه هم مطرح شده. در اين ميدان - كه ميدان مسابقه است - اگر چنانچه عقب مانديم، ضربه خواهيم خورد. آن روز در آن جلسه هم مطرح شد كه مسئله‌ى چشم و همچشمى مطرح نيست؛ مسئله اين است كه در اين چالش عمومى و ميدان تحركات عمومىِ دولتها در اين برهه‌ى از زمان، اگر كسى عقب ماند، پامال خواهد شد. پيشرفت اقتصادى ما و رسيدن به اهداف چشم‌انداز، به خاطر اين است كه اگر چنانچه به آنجا نرسيديم، ملت ما و كشور ما دچار ضربات سختى خواهد شد؛ احياناً ضربات مهلكى به ما وارد خواهد آمد. بايد به آنجا برسيم؛ اين نياز ماست. با شعارى كه ما داريم ميدهيم، با اهداف انقلاب اسلامى، جز اين چاره‌اى وجود ندارد. حقيقت اين است كه نظام اسلامى، امروز نظام استكبار و سلطه و الحاد را به چالش گرفته؛ اين يك حركتى است كه آغاز شده. شكست خوردن در اين ميدان، خسارتهايش غير قابل توصيف است و مخصوص به ملت ما هم نخواهد شد؛ لذا بايد در اين ميدان قطعاً پيروز شد. اين پيروزى با اين ابزار ممكن نيست؛ ابزارهاى گوناگون ديگرى هم لازم است؛ از جمله‌ى اينها، پيشرفت اقتصادى است.

يك مسئله‌ى ديگر هم اين است كه امروز دشمنان نظام اسلامى و دشمنان ملت ايران از ابزار اقتصادى دارند عليه ما استفاده ميكنند، كه نمونه‌اش همين تحريمهائى است كه گفته شد. البته لازم است من تشكر كنم از اين مجموعه‌اى كه در مقابل تحريمها كار ميكنند. از همه‌ى روشهاى درست و منطقى و زيركانه و عاقلانه بايد استفاده كرد و استفاده كنيد. تحريمها را خنثى كنيد. تدبير دشمنِ هيكلمند و ليكن در واقع كم‌زور را خنثى كنيد. وقتى كه ما اين حجم عظيمِ ظاهرىِ نظامى و اقتصادى استكبار را در مقابل خودمان مشاهده ميكنيم، انسان به ياد گربه‌ى كارتون «تام و جرى» مى‌افتد! تحركش زياد و هاى و هويش زياد و حجمش بزرگ، اما نتيجه‌ى كارش نه آنچنان كه خودش انتظار دارد يا بينندگان انتظار دارند. واقعاً همين جورى است. اين به زيركى شما بستگى دارد.»

البته ما تنها در صورتي قادر به درك اين مقولات هستيم كه توجه داشته باشيم همواره  اقتصاد به مثابه يكي از قدرت‌هاي اصلي تمدن‌ساز در طول تاريخ بشر وجود داشته است و هيچ تمدني نبوده مگر اينكه در كنار برتري‌هاي فرهنگي-سياسي-اجتماعي بر قلّه‌ي اقتصاد عصر خود نيز قرار داشته است. اقتصادي كه شامل موضوعات صنعتي، مالي، علمي، تكنولوژيكي و ... مي‌شود و بايد به همه‌ي زواياي آن توجه داشت و تنها عرصه‌ي توليد را به عنوان اقتصاد قلمداد نكرد.

آنچه از مطالب بالا نتيجه مي‌گيريم اين است كه اقتصاد و اهداف استراتژيك اقتصادي اين سال‌ها، ارتباط ظريفي با زيربناهاي اساسي‌تر و حوزه‌هاي ديگر داشته و عدم تحقق اين اهداف كوتاه مدت يا ميان مدت اقتصادي، به مثابه عقب انداختن اهداف بلند مدت تمدني و سياسي ما خواهد بود. پس هر نوع كوتاهي در پيشبرد چنين اهدافي، نوعي سنگ‌اندازي در اموري متعالي‌تر خواهد بود و از سوي ديگر، نگاه كردن به نامگذاري‌هاي ساليانه از اين منظر، ما را از سطح نگاه‌هاي محدود و معامله‌گرانه خارج كرده و مي‌تواند در همه‌ي ماهايي كه به نوعي در قبال اين استراتژي‌ها مسئوليم، انگيزه‌ي مضاعفي ايجاد كند.

منبع: بولتن نيوز

علي صفرزاده ( رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوي)اظهار كرد: مبارزه با قاچاق كالا، تضمين كننده سلامت اجتماعي و فرهنگي مردم است و سبب توسعه اقتصادي كشور مي‌شود.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوي با بيان اينكه اصناف بايد با همرامي اثرگذار به عنوان يك نمونه عملياتي در سازمان‌هاي صنفي براي مبارزه با قاچاق اقدام كنند، افزود: اميدواريم شاهد روزي باشيم كه ويترين فروشگاه‌ها مملو از توليدات داخلي باشد.

صفرزاده ادامه داد: مبارزه مؤثر با قاچاق كالا نياز عزم ملي و استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي استان به صورت متشكل و هماهنگ است.

وي با تأكيد بر اينكه واحدهاي غير صنفي استان نيز بايد در يك شبكه منسجم با نگاهي متعالي به اقتصاد استان در راستاي مبارزه با قاچاق كالا و حمايت از توليد داخل اقدام كنند، تصريح كرد: حمايت از حقوق مصرف كنندگان به عنوان يك سرمايه مردمي، منجر به باور و عزم ملي مي‌شود .

صفرزاده افزود: تقبيح مصرف كالاي خارجي و كالاي قاچاق نيازمند سازوكار و مشاركت فعال مردمي است.

وي تأكيد كرد: صيانت از توليد يك وظيفه همگاني است و مبارزه با پديده شوم قاچاق كالا يكي از روش‌هاي ترويجي و فرهنگي تقويت توليدات داخلي است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوي عزم و نگاه موشكافانه رسانه‌هاي گروهي را در اين زمينه قابل تمجيد برشمرد.

خبرگزاري فارس

حجت الاسلام جعفر انصاري، عضو هيات علمي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري رسا به تبيين اهميت توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني پرداخت و اظهار داشت: منظور از توليد ملي، استفاده نكردن از كالاي خارجي است تا فضاي كسب و كار كشور رونق يابد و حقوق صاحبان كالا رعايت شود.

وي با اشاره به اينكه بحث واردات و توليد ملي داراي ريشه تاريخي است، گفت: از زماني كه صنعت در غرب گسترش يافت و سرمايه‌داري شكل گرفت و سوسياليسم پيدا شد، چون نيروي كار زير فشار بود تلاش بر اين شد تا ديواري بين كارفرما و كارگر بكشند.

وي بيان داشت: اين نكته كليدي است كه ديوار كشيدن بين صاحب سرمايه و كارگر مناسب نيست و نتايج نامطلوبي در پي دارد؛ اگر امروز بعد از گذشت شصت سال از دوران سرمايه داري، جنبش 99 درصدي شكل گرفته به دليل آن است كه سرمايه‌دار، همواره خواسته خود را تحميل كرده است.

اين استاد حوزه و دانشگاه بيان داشت: به نظر مي‌رسد سرمايه بايد توزيع و تلفيق كار و سرمايه انجام شود، به اين مساله در قانون اساسي هم اشاره شده تا توزيع ملي بين همه نيروهاي كار انجام شود.

اين استاد موسسه امام خميني(ره) گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، سرمايه ملي و زير ساخت‌هاي توليد و سهامش بايد بين افراد توزيع مي شد تا تقسيم بين نيروي كار و سرمايه انجام شود.

وي گفت: شكل سالم اقتصاد اين است كه سرمايه ملي به فعليت برسد سپس كار بين افراد توزيع شود تا نيروي كار خودش صاحب سرمايه شود.

اين استاد حوزه و دانشگاه بيان داشت: در اقتصاد ايران نبايد مساله سياسي را ناديده گرفت، زيرا دشمن در طول سالهاي پس از انقلاب همواره تلاش كرده به كشور ما ضربه بزند و قبضه بازار توسط كالاي چيني نمونه‌اي از اين دست است.

وي گفت: اگر سرمايه بين نيروي كار تقسيم شود، كارگران با رغبت فعاليت مي‌كنند و چون محصول خودشان را مي ببيند نشاطشان در كار بيشتر مي‌شود.

عضو انجمن اسلامي اقتصاد حوزه علميه قم در پايان بر پرهيز از حركت‌هاي شعاري تاكيد و خاطرنشان كرد: بايد راهكارهاي عملياتي شدن توليد ملي بررسي و از سرمايه داري يك گروه خاص پرهيز شود

منبع: رسا نيوز

X